Facilitair

Het werkgebied facilitair valt onder de maatschappelijke participatie. Binnen dit werkgebied zijn er meerdere richtingen die de vrijwilliger op kan.

Onder facilitair verstaan we de volgende dingen:

Wat doe je bij de receptie/secretariaat

Als je bij de receptie van Het Bruisnest zit heb je verschillende taken.

Je neemt de telefoon op, neemt berichten aan en verbindt door naar de juiste persoon. Je beantwoordt de mails van de algemene inbox. Je ontvangt bezoekers, vraagt wat het doel van het bezoek is. Bijvoorbeeld wanneer iemand een afspraak heeft voor een gesprek, wijs jij diegene naar een plaats waar hij kan wachten en vervolgens meld je bij de juiste persoon dat zijn of haar afspraak er is. Als een bezoeker langs komt voor informatie, kan jij wat vertellen over Het Bruisnest en een brochure meegeven. Het is belangrijk dat je goed noteert wat is afgesproken of wat de vraag is.

Ook behoort de “Reach Out” bij de receptie. Dit betekent dat jij zorgt voor de interne samenhang tussen de vrijwilligers. Hiermee wordt bedoeld, dat jij ervoor zorgt dat de vrijwilligers bij Het Bruisnest betrokken worden. Bijvoorbeeld: wanneer iemand ziek is of bij verjaardagen stuur je een kaartje, ook houd je contact met de vrijwilligers die buiten onze locatie werken.

Het coördinatieteam van Het Bruisnest vindt het belangrijk dat vrijwilligers het gevoel hebben dat zij welkom zijn en gelijkwaardig zijn aan andere vrijwilligers.

Maandag t/m donderdag
Vrijdag
09:00 – 13:00 of 13:00 – 16:30
09:00 – 13:00 of 13:00 – 15:00

Wat doe je bij de administratie

Naast het receptiewerk wat hierboven staat weergegeven is er ook administratiewerk te doen. Ook hierin kun jij je ontwikkelen. Met administratiewerk kun je denken aan financiële zaken als bonnetjes inboeken of de kas tellen, werk- en schoonmaakroosters maken, het vrijwilligersarchief bijhouden, het planbord up-to-date houden, de postvakjes ordenen etc. Er valt nog genoeg te leren.

De werktijden zijn als volgt:

Maandag t/m donderdag
Vrijdag
09:00 – 13:00 of 13:00 – 16:30
09:00 – 13:00 of 13:00 – 15:00

Werktijden bij de administratie kunnen altijd in overleg.

Schoonmaakwerk

Het schoonmaakteam bestaat ook uit vrijwilligers. Zij zorgen er voor dat het pand schoon en netjes blijft. Hierbij kunt u denken aan; stofzuigen, stoffen, dweilen, de inloop opgeruimd houden etc., Iemand die straks wil werken in de interieurverzorging of facilitaire branche kunnen wij het één en ander leren over hoe je met de benodigde materialen om kan gaan voor schoonmaakwerk.

Op het moment dat er geen schoonmakers zijn, doen we het met elkaar als vrijwilligers en dit zal via een rooster gaan. Dit rooster maken en bijhouden valt weer onder het administratiewerk.

Facebook
Twitter
YouTube